We wtorek 21 marca, mimo deszczowej pogody uczniowie kl. 1b udali się do Muzeum Zamek na akcję Marzanna. Najpierw na zamkowym dziedzińcu razem uczestnikami z innych szkół i przedszkoli odebrali pamiątkowy dyplom oraz słodycze. Następnie kolorowym pochodem ze wspaniałymi pannami marzannami na czele ruszyli nad Sołę, by pożegnać zimę i przywołać długo wyczekiwaną wiosnę. Mając na uwadze zasady ekologii tylko jedna, wylosowana marzanna została wrzucona do rzeki. Pozostałe kukły spalono pod czujnym okiem panów strażaków. Do samego końca prezentowały się pięknie pośród zeschłych, pozimowych traw. Wielu pierwszaków pierwszy raz obserwowało te zwyczaje i byli pod ogromnym wrażeniem zarówno ilości kolorowych kukieł, jak i wielkiego ogniska w którym spłonęły.
W drodze powrotnej uczniowie 1b obejrzeli zamkowe wzgórze z interesującym wejściem do lochów. Zwrócili uwagę na wdzieranie się Soły w ląd i ruszyli w drogę powrotną. Ponieważ przewidziany był przejazd autobusem pierwszoklasiści z dumą prezentowali legitymacje szkolne, ciesząc się, że mogli się nimi w końcu posłużyć.
Mimo wcześniejszych obaw związanych z pogodą trzeba przyznać, że wyprawa była bardzo udana.
21 marca to nie tylko początek kalendarzowej wiosny, ale także Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa - Dzień Kolorowej Skarpetki.
Data obchodów Światowego Dnia Zespołu Downa jest symboliczna. Przypada na 21 dzień, trzeciego miesiąca w roku, ponieważ to właśnie dodatkowy, trzeci, dodatkowy chromosom w 21 parze chromosomów łańcucha DNA powoduje występowanie tej wady genetycznej.
Ideą obchodów Dnia jest akcja zakładania kolorowych skarpetek nie do pary jako wyraz naszej solidarności z osobami z dodatkowym chromosomem oraz tolerancji i wrażliwości na potrzeby osób nim dotkniętych.
Nasza społeczność szkolna również przyłączyła się do tej akcji. Na korytarzu szkolnym pojawiła się gazetka przybliżająca tę tematykę.
16 marca 27 uczniów naszej szkoły z klas 2-8 przystąpiło do Międzynarodowego Konkursu Kangur Matematyczny, któremu patronują Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Polskie Towarzystwo Matematyczne. Konkurs miał charakter jednorazowego testu trwającego 75 minut. W odpowiedziach podanych było pięć rozwiązań, z których tylko jedno było poprawne. Główną umiejętnością badaną przez Kangura była umiejętność logicznego myślenia, a nie czysta wiedza i znajomość wzorów. Nagrody są podzielone według 4 rodzajów wyników: wyróżnienia, bardzo dobrego, laureata, lub wyniku bezbłędnego. Każdy uczestnik otrzymał układankę przestrzenną oraz słodkiego wafelka. Teraz czas oczekiwania na wyniki. Życzymy sukcesów naszym uczniom!
W ostatnim czasie uczniowie klasy I b realizowali podczas zajęć tematy związane z ekologią i recyklingiem. Dużo rozmawiali na temat ochrony przyrody oraz segregowania i powtórnego wykorzystania odpadów. Oglądali filmy i rozwiązywali zadania. Szukali rzeczy wykonanych z recyklingu i okazało się, że przetworzone odpady można wykorzystać nawet do produkcji ubrań i wcale to nie przeszkadza w ich noszeniu. Na zakończenie cyklu każdy zrobił sobie śmieciowego potwora, oczywiście częściowo z materiałów odpadowych.
Na jednych z marcowych zajęć lekcyjnych uczniowie kl. 2a rozmawiali o tym jak żyli ludzie 100 lat temu. Dowiedzieli się, że dzieci w tamtych czasach nie miały tak wielu kolorowych, pięknych zabawek, jakie mają współczesne maluchy. Bardzo często najmłodsi bawili się zabawkami, które sami wykonali ze szmatek, ze sznurka lub z patyków - z tego, co mieli pod ręką. Uczniowie 2a także postanowili samodzielnie wykonać proste zabawki. Wykorzystali papier, klej, nożyczki i własne ręce. Praca nie była wcale taka łatwa, jak wydawało się na początku. Powstały niewielkie, kolorowe rekiny, którymi można poruszać. Papierowe zabawki bardzo się im spodobały. Może i wy wykonacie podobne?
ul. Śniadeckiego 26, 32-602 Oświęcim
tel. 33-84-22-124 fax: 338422124
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.