Nasza szkoła angażuje się w propagujące bezpieczeństwo i ukierunkowane na wolność od nałogów działania profilaktyczne. Podobnie jak w zeszłym roku bierzemy udział w Kampanii społecznej NO PROMIL-NO PROBLEM. Głównym celem kampanii jest ograniczenie na terenie Małopolski liczby osób, które prowadzą pojazdy pod wpływem alkoholu i innych środków psychoaktywnych oraz zmiana społecznego nastawienia wobec nietrzeźwych kierowców – wzmocnienie u pasażerów gotowości do powstrzymywania pijanego kierowcy. W klasach zostały przeprowadzone zajęcia promujące zdrowy i odpowiedzialny styl życia. Uczniowie chętnie i licznie zabrali udział w ogłoszonym w ramach Kampanii konkursie plastycznym. Prezentujemy piękne i niosące mądre przesłanie prace dzieci wykonane na konkurs XII edycji Kampanii społecznej NO PROMIL-NO PROBLEM.
Czy myślałeś jak to jest kiedy Twój najprostszy ruch może być dla kogoś powodem do śmiechu lub zażenowania, kiedy czujesz na sobie każde spojrzenie mijającego Cię przechodnia?
A może zastanawiałeś się jak to jest nie widzieć nic…?
Uczestnicy wycieczki do Cieszyna mieli okazję pomyśleć nad tymi trudnymi i ważnymi sprawami. A to za sprawą obejrzanego musicalu "Zwycięzcy" w cieszyńskim teatrze im. Adama Mickiewicza. Występ przygotowała młodzież pod kierunkiem reżysera, choreografa i scenarzysty Sebastiana Chmiela, należąca do Stowarzyszenia "Teatr na dłoni". Po skończonym spektaklu uczniowie zostali zaproszeni na scenę przez reżysera by zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z aktorami - śpiewakami. Następnie zwiedzili zabytkowy teatr. Spacerem udali się też do czeskiego Cieszyna. Nie obyło się bez zakupu pamiątek oraz oczywiście przepysznych lentilek - to było to! Wrażenia z wycieczki na długo pozostaną w pamięci.
Ogólnopolska kampania o tematyce historycznej „BohaterOn- włącz historię” ma na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego. Sierpniowy zryw zapisał się na kartach historii jako jedno z najważniejszych wydarzeń kształtujących polską tożsamość. Było uosobieniem kluczowych wartości takich jak patriotyzm, wolność czy walka z wrogiem. Niestety ostatni Powstańcy powoli odchodzą od nas. To oni pełnią ważną rolę w podtrzymaniu pamięci, przedstawiając wydarzenia z tamtych dni. Ludzie Ci zasłużyli na naszą wdzięczność , pamięć i szacunek. Akcja BohaterOn pozwala na wyrażenie naszego uznania w bardzo symboliczny sposób. W szkole zostały przeprowadzone lekcje, które przybliżyły i wzbogaciły wiedzę dotyczącą Powstania Warszawskiego. Uczniowie zastanawiali się, kogo można nazwać bohaterem i jakimi cechami powinien się on wyróżniać. Wspólnie wysłuchali piosenek powstańczych, odpowiadali na pytania dotyczące powstania za pomocą aplikacji Kahoot. Poznali również biogramy żyjących powstańców i ich wspomnienia z obrony stolicy i walki z okupantem. Zajęcia zakończyły się wykonaniem laurek, kartek z podziękowaniami lub napisaniem listów. Wysłaliśmy ponad 200 podziękowań , aby uhonorować uczestników Powstania Warszawskiego i pokazać, że pamiętamy ich heroizm i poświecenie.
29 października odbyły się w naszej szkole wybory do Młodzieżowej Rady Miasta. W tym roku szkolnym zgłosiło się aż ośmioro kandydatów: Milena Jaromin z klasy 8a, Maja Jędrocha z klasy 6d, Jakub Matuła z klasy 6c, Igor Myga z klasy 7c, Weronika Szojda z klasy 6a, Emilia Ścierska z klasy 6d i Natalia Węglarz z klasy 5d. Nad przygotowaniem i prawidłowym przebiegiem wyborów czuwali członkowie Samorządu Uczniowskiego oraz jego opiekunowie. Spośród uprawnionych do głosowania 319 uczniów klas 4-8, w wyborach wzięło udział 289 osób. Zdecydowaną faworytką okazała się Maja Jędrocha, która otrzymała aż 102 głosy. Tuż za nią znalazła się Milena Jaromin z 76 głosami. W obecnym roku szkolnym w Młodzieżowej Radzie Miasta wraz z Zuzanną Patyk, wybraną w roku ubiegłym, zasiądzie Maja Jędrocha i Milena Jaromin. Uczniowie Naszej szkoły już po raz trzeci przystąpili do wyborów Młodzieżowej Rady Miasta, świetnie zdając egzamin praktyczny z wiedzy obywatelskiej.
Uczniowie klas ósmych w ramach lekcji chemii brali udział w warsztatach laboratoryjnych w Powiatowym Zespole Nr 2 w Oświęcimiu. Pod okiem nauczyciela chemii oraz uczniów klasy trzeciej technikum o kierunku technik technologii chemicznej wykonywali reakcje strąceniowe i wskaźniki kwasowo - zasadowe. Było to nowe i ciekawe doświadczenie dla uczniów, gdyż w naszej szkole nie mamy jeszcze typowej pracowni chemicznej.
Ósmoklasiści mieli okazję zapoznać się też z ofertą edukacyjną szkoły. Poznali perspektywy uzyskania pracy dla technika technologii chemicznej. Może ktoś złapał bakcyla i pójdzie śladami znanych polskich chemików?
Podczas omawiania lektury Jana Brzechwy pt.„ Akademia Pana Kleksa” uczniowie klasy 4a na języku polskim „odwiedzili” szkołę prowadzoną przez Ambrożego Kleksa. Wspólnie z bohaterami książki stali się uczniami akademii i przyjmowali imiona rozpoczynające się wyłącznie literą A. Wzięli udział w lekcji kleksografii, która polegała na wykonaniu kleksa z atramentu. Następnie uczyli się geografii, na której rozwiązywali zadania. Bardzo atrakcyjne dla uczniów okazało się przędzenie liter- uczniowie z kolorowych nitek tworzyli wyrazy związane z lekturą „Akademia Pana Kleksa”. Cudownie było się przenieść w bajkowy świat.
ul. Śniadeckiego 26, 32-602 Oświęcim
tel. 33-84-22-124 fax: 338422124
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.