Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 4 im. Stanisława Wyspiańskiego w Oświęcimiu

ul. Śniadeckiego 26, 32-602 Oświęcim tel. 33-84-22-124 fax: 338422124 e-mail: sekretariat@sp4oswiecim.pl

bip small

dolacz-do-nas-na-facebooku
fakty4-na-facebooku

sti lewy baner

5a i 8a w Sandomierzu
18-05-2019

Klasa Va i VIII a odwiedziły przepiękny Sandomierz. Podczas podróży przewodnik opowiadał historię powstania miasta.
Punktem pierwszym był Zamek w Sandomierzu usytuowany jak całe miasto na wzgórzu u podnóża którego płynie Wisła. Zwiedziliśmy urokliwy rynek sandomierski po którym pędził na rowerze Ojciec Mateusz. Zwiedziliśmy podziemną trasę turystyczną- Komnatę Krępianki, Chodnik Straceńów, Komnatę Rycerską, Korytarz Bakałarzy, Komnatę Flisaków. Następnie zwiedzaliśmy Bramę Opatowską, Kościół św. Józefa, gdzie w krypcie spoczywają zmumifikowane zwłoki Teresy Izabeli Morsztynówny, złożone w szklanej trumnie.
Przed wejściem do podziemi miasta rozpoczęła się straszliwa burza. Jednak nam to nie przeszkadzało, ponieważ znaleźliśmy schronienie pod ziemią.
Po przyjeździe do hotelu urządziliśmy sobie dyskotekę piżamową. Kiedy zabrakło nam sił poszliśmy spać.
Następnego dnia znów wędrowaliśmy pod ziemią. Tym razem była to kopalnia krzemu pasiastego. Zdjęcia jakie zrobiliśmy same mówią za siebie.
Wycieczka była bardzo ciekawa i udana.

ul. Śniadeckiego 26, 32-602 Oświęcim
tel. 33-84-22-124 fax: 338422124
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.